יום ראשון, 8 בדצמבר 2019

תאונות דרכים - גורמים, נתונים ותוצאות אפשריות

בכל שנה נפגעים בין 20 ל30 מליון איש ברחבי העולם מתאונות דרכים.

תאונות דרכים נגרמות בשל התנהגות האדם, כגון חוסר תשומת לב, עייפות או שימוש בטלפון נייד, תשתיות גרועות, כגון כתמי שמן או תמרורים מוסתרים, ומצב לא תקין של כלי הרכב, כגון גלגל משוחרר או פנס מקולקל.

תאונות דרכים עלולות להסתיים בפגיעות קלות כגון שריטות, פגיעות חמורות יותר כגון שברים בגפיים, או בפציעות חמורות מאוד כגון פגיעה בעמוד השדרה, חבלות רב מערכתיות וכו׳.

הן עלולות להוביל לאשפוז ושיקום ארוכי טווח, לנזקים קבועים ואפילו לנכות. על מנת להימנע ככל האפשר ממורת רוח נוספת לאחר תאונת דרכים, כדאי שנדע מה הזכויות שלנו ומה אנו זכאים לקבל במקרה של תאונה.

גובה וסוג הפיצויים – מה מגיע לנו?

בכל מקרה של פגיעה בתאונת דרכים, חברות הביטוח הן אלו אשר אחראיות לשלם פיצויים במידה ונגרם נזק גופני. גובה הפיצויים נקבע על פי חוות דעת של מומחה (למשל, אורתופד או נוירולוג) הממונה על ידי בית המשפט כאשר מוגשת התביעה. 

הרבה אנשים אינם מודעים לזכויות הרבות המגיעות להם במידה ונפגעו, חלילה, בתאונת דרכים. חברות הביטוח יכולות לפצות את הנפגע על נזקים שנגרמו לו, גם באופן עקיף, כתוצאה מהתאונה.

תחת מטרייה זו נמצא הפסדי שכר, אובדן כושר השתכרות ואובדן תנאים סוציאליים. כמו כן, ועל פי חומרת התאונה וקריטריונים נוספים, הנפגע יכול להיות זכאי למטפל, מימון הוצאות נסיעה, ציוד שיקומי וכמובן כל ההוצאות הרפואיות, כולל רפואה אלטרנטיבית.

במידה והאדם זקוק לעזרה כלכלית דחופה, למשל, אינו יכול לשלם שכר דירה לאחר תאונה קשה, קיים מנגנון בחוק אשר נקרא ״תשלום דחוף״ ומאפשר לו לפנות לחברת הביטוח, בצירוף המסמכים הרלוונטיים, עם בקשה לתשלום. אם חברת הביטוח מסרבת לשלם, ניתן לפנות לבית המשפט.

נפגעתי בתאונה – מה עלי לעשות?

אם, חלילה, נפגעתם בתאונת דרכים, עליכם לדווח למשטרת ישראל. מאוחר יותר, טופס התלונה, יחד עם טפסים רפואיים, ישמשו אתכם בהגשת התביעה לפיצויים. עם זאת, לא תמיד הזכות לפיצויים מתממשת אל מול חברות הביטוח.

לכן, עורך דין אשר מתמצא בחוק יכול לעשות הבדל משמעותי עבור המבוטח, לעמוד בשם המבוטח מול חברות הביטוח ולוודא שהוא יקבל את כל מה שמגיע לו.

עוד מאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה