יום שבת, 13 ביוני 2020

עורך דין תאונות עבודה

במציאות שבה מתרחשות מדי יום, בממוצע, כ-200 תאונות עבודה, אך טבעי הוא שתחום מימוש הזכויות הרפואיות ימשוך אליו גורמים רבים.

חשוב להדגיש כי במקרים שמגיעים לבית משפט רק עורך דין רשאי לייצג עובד שנפגע. מאחר שאין דרך לדעת האם לצורך מיצוי הזכויות בתיק מסוים תידרש פסיקה של בית משפט, ההמלצה היא לפנות מראש לעו"ד בעל ניסיון בנושא ספציפי זה.

זכויות רפואיות לנפגעי תאונות עבודה

התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי

גורם אחד שמולו מבטיח עורך דין זכויות רפואיות למי שנפגע בתאונת עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. את התביעה להכרה בתאונה כתאונת עבודה ובהתאם קבלת דמי פגיעה, קצבת נכות או מענק וכן החזרה עבור הוצאות בגין טיפולים רפואיים, יש להגיש תוך שנה ממועד המקרה. ביטוח לאומי דורש טופס שנקרא ב.ל. 250 חתום ע"י המעסיק, רישום מלא ומדויק של נסיבות התאונה כפי שנערך ע"י העובד עצמו, תעודה רפואית כמי שמולאה ע"י רופא מיד לאחר התאונה (ולכן חשוב להתפנות מידית לטיפול רפואי, ושם לפרט את כל הפגיעות והכאבים), ומסמכים רפואיים נוספים.

תביעת המעסיק בגין אחריותו לתאונה

דרך נוספת שבה מבטיח עורך דין זכויות רפואיות לעובדים שנפגעו תוך כדי ביצוע פעולות שונות במסגרת תפקידם היא הגשת תביעה כנגד המעסיק. תביעה שכזו ניתן להגיש תוך 7 שנים ממועד התאונה, ועקב מורכבות המקרה מומלץ לא למהר אלא להיעזר בעו"ד מיומן שיבנה את התיק הנכון.

תביעה כנגד המעסיק אפשרית רק אם הוא אחראי, במעשה או במחדל, להתרחשותה של התאונה ולנזקים שנגרמו בגינה – אם למשל המעסיק לא סיפוק ציוד מגן מתאים לעובד, או שלא וידא שסביבת העבודה תקינה. בהתאם האתגר המרכזי בתיקים אלה הוא הוכחת רשלנותו ואחריותו של המעסיק. עוד כדאי לדעת שגם אם לעובד יש חלק באחריות, בית משפט עדיין עשוי לפסוק לזכותו פיצוי בסכום משמעותי. אם לדוגמה נקבע שהפיצוי הראוי בגין הפגיעה הוא 300,000 ש"ח ובמקביל אחריותו של העובד עצמו לתאונה היא 20%, הוא יקבל 240,000 ש"ח (80% שהם אחריות המעסיק מתוך הסכום הנ"ל).

מימוש פוליסת ביטוח

גוף נוסף שאמור לפצות אדם שנפגע בתאונת עבודה היא חברת הביטוח של המעסיק, וזאת אם לעובד הייתה דרך מקום העבודה פוליסה שכוללת כיסוי למקרים של אובדן כושר עבודה או נכות. אם חברת הביטוח מנסה להתחמק ממילוי חובתה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין זכויות רפואיות שבמידת הצורך גם יביא את המקרה לבית משפט.

עוד מאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה