יום שלישי, 28 בינואר 2020

דיני עבודה





בעולם העבודה יש כל הזמן שינויים והוא מאופיין בדינמיות רבה. אחד השינויים המשמעותיים שחלים על שוק העבודה בישראל ובמדינות רבות בעולם המערבי הוא בתחרותיות ובתובעניות שלו.
כתוצאה מכך עובדים מחויבים להשקיע בעבודה יותר ויותר כדי זכות בהערכה. מצד שני יש יותר הבנה כיום לחשיבות של שמירה על זכויות העובדים.
בשנים האחרונות החקיקה בתחום דיני עבודה עברה שינויים והיא מתקדמת כל הזמן בניסיון לאזן בין קידום עסקים ובין שמירה על זכויות עובדים.

דיני עבודה הם מנגנון שמבקש לקדם שמירה ואכיפה של זכויות העובדים וגם לסייע לבעלי עסקים לקדם את עסקיהם באופן יעיל. שמירה על חוקי זכויות העובדים היא חובו של כל מעסיק ואי הקפדה על כך היא עבירה על החוק שנושאת עונש. לאור זאת חשוב להכיר את זכויותיהם של העובדים ולהקפיד למלא אותן באופן מלא.

בית משפט לדיני עבודה

כחלק מהחשיבות הרבה של דיני העבודה במדינת ישראל קיים בית משפט מיוחד לדיני עבודה. כך, תיקים שעוסקים בתחום זה לא נגררים בסחבת של מערכת המשפט אלא מקבלים התייחסות נפרדת בבתי דין שמצויים בחוקי העבודה הסבוכים.

מה כוללים דיני עבודה?

דיני עבודה הם אפוא מונח כללי ורחב שמתאר את כל הזכויות של עובדים בשוק העבודה הישראלי. זה כולל שמירה על זכויות נשים, הגנה על נשים בהיריון, דאגה לשוויון זכויות והזדמנויות בעבודה ומתן הגנה לעובדים במקרה של הטרדה מינית או פגיעה בזכויותיהם.
דיני עבודה מתייחסים לא רק לתקופה שבה עובד מועסק במקום עבודתו אלא גם להליך קבלתו לעבודה, כניסתו לעבודה ואופן הפיטורין שלו.

כמעסיקים עלינו להכיר את כל הטווח של חוקי העבודה ולהבין שבסופו של יום חוקים אלו מייצרים סדר בעולם העבודה שטומן בחובו לא מעט חוסר וודאות.

דיני עבודה – לא רק למען העובדים

חשוב להבין שמערכת היחסים בין עובד ומקום עבודתו ובין עובד ומעסיק היא עדינה ומורכבת. משום שיש בה לא מעט חיכוכים ובשל ההיררכיה שנהוגה במקומות עבודה, דיני עבודה מהווים רשת ביטחון לא רק עבור העובדים אלא גם עבור המעסיקים. זהו אוסף של חוקים ותקנות שכל מעסיק חייב להכיר כדי להבטיח שמירה על זכויות עובדיו וכדי למנוע פגיעה בו ובעסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה