יום רביעי, 15 בינואר 2020

עורך דין תאונות עבודה

המוסד לביטוח לאומי מגדיר מקרה של פגיעה בעבודה כאשר מדובר בפגיעה פיזית או נפשית, הנגרמת למועסק בשעות העבודה במקום העסקתו או במקום אחר בו הוא שוהה לצרכי עבודה.

בנוסף, המוסד לביטוח לאומי מכיר במחלת מקצוע, הנגרמת בשל או בזמן העסקתו של העובד. הגדרות אלו חלות כמובן גם על בעלי עסק עצמאיים, לכן במקרה של פציעה או תאונה התואמת את הקריטריונים זכאי הנפגע להגיש תביעה בגין תאונת עבודה ולקבל את הפיצוי לו הוא זכאי בחוק.

במקרה של הגשת תביעה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שמתמחה בנושא ומסוגל להעניק ייצוג מקצועי.

עורך דין ליטיגציה
עורך דין תאונות עבודה

מהי תאונת עבודה

בשנת 1995 נקבע חוק הביטוח הלאומי המסדיר את פעילות המוסד וקובע קריטריונים לזכאות לקצבאות הניתנות על ידיו. על פי החוק נקבע כי נפגעי תאונות עבודה זכאים למספר אפשרויות סיוע, בהתחשב בחומרת הפציעה או המחלה ותהליך השיקום. נקבע כי המוכרים על ידי המוסד לביטוח לאומי זכאים לדמי פגיעה בזמן תקופת היעדרותם בשל הפציעה, לפיצוי בגין נכות או לקצבה המועברת למשפחתו של אדם שנהרג בזמן עבודתו או עקב פגיעה בעבודה. על פי החוק ישנן מספר מקרים של פגיעה או פציעה, המתרחשים גם מחוץ למקום ההעסקה ונכללים בהגדרה של תאונה עבודה. עורך דין תאונות עבודה יוכל לעזור לקבוע האם אכן ישנה זכאות על פי חוק.

מקרים מיוחדים

ישנם מקרים בהם המוסד לביטוח לאומי קובע פגיעות כתאונות עבודה גם כשלא התרחשו בזמן או במקום העבודה. למשל, במקרה של תאונה בדרכו של אדם למקום העסקתו או בדרכו חזרה ממנו. כך גם במקרה שאדם נפצע בזמן הפסקה, כאשר היה במקום שנקבע על ידי המעסיק. פגיעות אשר נגרמו בדרכו או בדרכו חזרה, נכללות גם הן תחת הגדרת תאונת עבודה. חשוב לציין שגם פגיעה מינית שמתרחשת במקום ההעסקה או קשורה אליו באופן כלשהו, אשר גורמת לנזק פיזי או נפשי, תחשב על ידי ביטוח לאומי לפגיעת עבודה. במקרים כאלו חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שיוודא שלמרות המצב המיוחד, המקרה מטופל כראוי.

האם כולם זכאים לפיצוי?

הזכאים לקבלת פיצוי כספי בשל פגיעת עבודה הינם עובדים שכירים, עובדים עצמאיים, מי שנפגע בזמן הכשרה מקצועית או ששכרו נקבע על פי החוק (כגון חברי כנסת). בנוסף, מי שעבודתו אינה מתרחשת במקום קבוע או שפגיעתו התרחשה בזמן נסיעה לצורך עבודה, יכול להיות זכאי לקבלת דמי פגיעה וקצבאות. עם זאת, במקרה של עובדים שכירים המועסקים על ידי שירות הביטחון, המשטרה או שירות בתי הסוהר יש לבחון את המקרים לגופם. זאת כיוון שבזמן עבודתם הם נמצאים בסיכון גבוה במיוחד לפציעה או פגיעה. לכן במקרה של פגיעה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שיבחן את המקרה המדובר.

טפסים ואישורים

הגשת תביעה בגין פיצוי מביטוח לאומי הינה פרוצדורה מורכבת, לכן תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שיטפל בכך עבורכם ויציע הכוונה בנבכי המבוך הבירוקרטי. עם זאת, חשוב להבין מהו ההליך הנדרש ומהם הטפסים שיש להמציא על מנת שהתביעה תטופל. ראשית כל, יש לקבל מהמעסיק טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד שכיר ולוודא שהוא חתום על ידו. במקרה של עובדים עצמאיים, יש למלא טופס הפניה לטיפול רפואי לעצמאי. את הטופס החתום יש להעביר למחלקת תאונות עבודה של קופת החולים ולקבל מהרופא המטפל "תעודה ראשונה לנפגע בעבודה."

כיצד מגישים תביעה?

מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה עוד לפני תחילת ההליכים, שכן לאחר קבלת תעודת המחלה, יש למלא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה אותו ניתן להשיג באתר של המוסד לביטוח לאומי. חשוב לקרוא את הטופס בעיון כיוון שהוא מכיל אינפורמציה בכל הנוגע לאופן הגשת התביעה, האישורים הנדרשים ועוד. לאחר מילוי הטופס, החתמתו וצירוף כל המסמכים החיוניים, יש להגיש את התביעה לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים בהקדם האפשרי כדי שהבקשה תטופל מהר ככל הניתן. יש לזכור שניתן להגיש את הבקשה עד 12 חודשים מיום הפציעה. כמובן שבעזרת עורך דין תאונות עבודה, מרבית ההתעסקות המייגעת תיחסך מכם ותוכלו להיות רגועים בידיעה שבעייתכם ותביעתכם מטופלת באופן מקצועי ואמין.

בשביל מה צריך עורך דין?

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה חיוני כל כך כיוון שהמוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט מציבים תנאים רבים ולא מעט מכשולים בדרך להכרה בפגיעת עבודה. במקרה של הכרה בזכאות זו, התשלומים המועברים מביטוח לאומי מהווים משכורת למי שאינו יכול לעבוד ועל כן חשוב לוודא שהזכאים אכן יקבלו את המגיע להם על פי חוק. עם זאת, הדרך להכרה בפגיעה או נכות מפותלת ומורכבת ולכן עזרה מקצועית בעניין היא כה חיונית. עורך דין תאונות עבודה יוודא שפנייתכם מטופלת כהלכה וילחם עבור זכותכם להמשיך ולקיים חיים תקינים ככל הניתן ולקבל את כל העזרה הנדרשת לאחר הפציעה.

טיפול רפואי

לאחר שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בפגיעה בשל תאונת עבודה, יש לבחון את הטיפול הרפואי הנחוץ. לעיתים, במקרים של תאונות או מחלות מסוג זה נדרש טיפול רפואי אינטנסיבי שעלול לגזול זמן וכסף. לכן חשוב לדעת שבמקרה והוכרתם כנפגעי עבודה, אתם זכאים לטיפול רפואי בחינם כל עוד הוא נדרש כתוצאה מהפגיעה. לשם כך יש לפנות לקופת החולים כשברשותכם הטפסים המתאימים. היקף הטיפול הרפואי כולל את כל הנדרש לצורך ריפוי, החלמה ושיקום אך גם במקרה זה כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה שכן במקרים מסוימים הטיפול אינו מתבצע דרך קופת החולים ויש לוודא שלא תאלצו לשלם על סיוע רפואי גם במקרים אלו.

עוד מאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה