הדגשים החשובים של ייצוג לקוחות בבתי משפט
חלק בלתי מבוטל מהסכסוכים – הן העסקיים והן האישיים – מגיע בסופו של דבר לערכאות משפטיות.
על-מנת להבטיח פסיקה על סמך מלוא האינטרסים שלכם, חשוב להופיע לדיון עם עורך דין מיומן מאוד בייצוג לקוחות בבתי משפט. כדאי לזכור שעל השופטים מוטל עומס רב, ולכן נדרשת יכולת גבוהה לטעון טיעונים ממוקדים, מדויקים וחדים.
כושר השכנוע של עורך הדין המומחה לליטיגציה משמעותי מאוד גם כשהמקרה מגיע לבוררות או גישור, שכן כמעט תמיד יש מקום לפרשנות אישית של חוקים רלוונטיים ומרחב תמרון רב יחסית למי שאמור לפסוק בתיק – שופט, בורר או מגשר.
באילו מקרים נדרש ייצוג של לקוחות בפני ערכאות שיפוטיות?
ייצוג לקוחות בבתי משפט על-ידי עורך דין בעל ניסיון רלוונטי משפיע במידה רבה על הפסיקה במגוון רחב של מקרים. בתחום המקרקעין תביעות נפוצות במיוחד עוסקות בפינוי וסילוק יד (למשל של שוכרים שלא עמדו בהתחייבויות שלקחו על עצמם בחוזה השכירות), בליקויי בנייה מסוגים שונים, בזכויות דיירים מוגנים, בפירוק שיתוף (לדוגמה במסגרת הליכי גירושין), צווי הריסה, שינויי ייעוד, היטלי השבחה, השגות על קביעת ארנונה, ערעורים בגין שומות ועוד.
עוד מקרים נפוצים הם דיונים בבית דין לעבודה, בכל מצב שבו ישנם חילוקי דעות בין מעסיק לעובד, והניסיונות להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט לא צולחים. גם תאונות עבודה ובעצם תאונות מכל הסוגים מובילות לעתים לקיום הליכים משפטיים, ולנוכח הרגישות והמורכבות של הנושא יש חשיבות עצומה ליכולות ההופעה בפני בית המשפט של עורך הדין.
אסטרטגיה מדויקת, יצירתיות ונחישות
ייצוג לקוחות בבתי משפט באופן שיגן על האינטרסים החשובים להם מחייב קודם כל אסטרטגיה מדויקת.
האסטרטגיה נבנית על בסיס העובדות בתיק, בקיאות מעמיקה לגבי כל החוקים הרלוונטיים והפסיקות התקדימיות, היכרות עם הערכאה השיפוטית (שכאמור יכולה להיות גם בוררות או גישור) ומטרות ההליך המשפטי. בנוסף לאסטרטגיה נדרשת גם יצירתיות, כדי להתמודד בהצלחה עם כל תרחיש שמתפתח תוך כדי ההליך המשפטי, ועוד מרכיב הכרחי בייצוג הלקוחות הוא נחישות. את סל הכישורים משלים קשב: גם ללקוח אבל חשוב לא פחות – לצד השני, כדי להבטיח מענה מיטבי לכל טיעון, בדרך לפסיקה הטובה ביותר מבחינתכם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה