יום שני, 13 באפריל 2020

המדריך למנהל -חזרה ממשבר הקורונה

להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה הנה כורח וצורך בסיסי למקסום ההצלה בחזרה מהמשבר.

חוסר התייחסות מספקת לאתגרים אלה עלול לגרור עמו מחירים קשים הן ברמה הכלכלית והן ברמת זמן ההתאוששות של הארגון.

האתגר בתחום המוטיבציוני

באופן טבעי מצב כזה פוגע בתחושת היציבות והביטחון שהעובד חש במקום תעסוקתו. זה עלול לגרום לו לפגיעה בתחושת השייכות למקום העבודה ובתחושת המחויבות. המשמעות – חיפוש עבודה, פגיעה בייצוגיות כלפי הלקוחות, הבעה שלילית, ירידה בהשקעה בעבודה.

פעולות ניהוליות:

  • כינוס העובדים בחזרה לעבודה והצגת חזון לחזרה לשגרה ,אסטרטגיה לפעילות העתידית ,תכנית עבודה להחזרת הארגון לפעילות שוטפת ,מיקוד ודגשים
  • שיחות צוותיות ואישיות –איתור קשיים בינאישיים ותמיכה 
  • חידוש החוזה הפסיכולוגי עם העובד וריענון הגדרת התפקיד והמטרות
  • הערכת מצב מבחינת היעדים והביצועים של כל עובד והתאמתם לסיטואציה
  • ביצוע טקסי מעבר לחזרה לשגרה 
  • הקפדה על נראות –ניקיון ,היגיינה אישית ,
  • הסברה במידה ויהיו שינויים או קיצוצים
  • ציון לשבח לעובדים שהיו מחויבים

האתגר בתחום תכנית העבודה

לאור המצב סביר להניח שתכנית העבודה הן מבחינה מספרית והן מבחינת המיקוד השתנתה

פעולות ניהוליות:

  • חידוש וריענון תכנית העבודה בהתאמה למצב
  • תרגום תכנית העבודה ברמה האישית של כל עובד הן מילולית והן מספרית
  • הערכת מצב מול כל עובד והכנת פעולות מתאימות לחזרה לשגרה
  • שינוי תפקידי או במיקוד הפעילות בהתאמה למצב
  • הגדרת המטרות מחדש וסדרי העדיפויות

האתגר הכלכלי

לאור הפער בתקציב שסביר להניח שנוצר בעקבות המשבר נדרשות הפעולות הבאות:

  • מימוש כל הפעולות בתחום השכר שבעבר נדחו כשהיה עידן של שפע
  • בדיקה מחדש של כל ההתקשרות מול הספקים והתאמה למצב
  • החזרת השירותים לפעילות בהדרגתיות (העדפה למצב של חוסר מסוים והשלמה בהמשך מאשר לספייר ומלאי)
  • בחינת המבנה הארגוני – הורדת תפקידים שאינם הכרח לפחות בשלב הראשון וכינוס תפקידים אצל פחות בעלי תפקידים
  • חיזוק והגדלה של מערך השיווק והמכירות

האתגר השיווקי והמכירתי

חיזוק מערך השיווק והמכירות קריטיים להתמודדות הארגון והצלחתו

  • איתור ופיתוח ערוצי מכירה ופלחי שוק נוספים
  • איתור ופיתוח מוצרים נוספים
  • חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים וסיוע להם בתהליך החזרה לפעילות
  • מבצעים ללקוחות
  • הכשרת אנשי המכירות והשיווק להתמודדות עם המצב  -פתיחת חמ"ל לחזרה לשגרה

האתגר המנהיגותי

בסוף הכל אישי –להוביל ולא להיות מובלים

  • לשמש דוגמא אישית במחויבות ובהתנהגות
  • להדריך את המנהלים ולמקד אותם
  • לבנות תאום ציפיות עם עובדים ,ספקים ,לקוחות
  • להכניס לוז ושגרה ארגונית

עוד מאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה