יום שלישי, 18 בפברואר 2020

עורך דין תאונות עבודה




פיצויים מרביים לאחר תאונת עבודה

הכרת זכויותיכם חשובה למימושן ולקבלת מלוא הכספים המגיעים לכם

פציעה במהלך יום העבודה יכולה להוות עילה לבקשת פיצויים מהחברה או הארגון שבו אתם עובדים, לעיתים גם אם לא התרחשה כלל בין כותלי המקום. תאונות עבודה מתרחשות כמעט כל יום והרוב המוחלט שלהן כלל אינן מדווחות, אך כאשר מדובר בפגיעה משמעותית – ייתכן ותחליטו לתבוע פיצויים. תפקוד שנפגע עקב התאונה, הן מבחינה מקצועית והן בהיבט האישי, הוא המהות של התביעה. הסיבה לכך היא שמלבד איבוד היכולת למלא את התפקיד הנוכחי, העובד עלול להתמודד עם אתגרים קשים אחרים בהמשך הדרך, לכשירצה להשתלב במקום עבודה חדש או במקצוע אחר, בשל הפגיעה שקרתה לו.

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

פגיעות ופציעות שונות יכולות להיחשב כתאונת עבודה, כל עוד הן התרחשו בתוך מקום העבודה עצמו, או כאשר העובד היה בדרכו לעבודה או בשובו ממנה. עורך דין תאונות עבודה צריך להוכיח בבית המשפט את נכונות טענותיו של העובד בנוגע לנסיבות הפגיעה, לרבות הטענה כי אכן נסע עם רכבו למקום העבודה או שב ממנה ולא עצר בדרך ביעדים אחרים – במידה שמדובר בפגיעה שהתרחשה בזמן נסיעה.

חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לאחר המקרה

אנשים שעוברים טראומה כמו תאונת עבודה, לרוב מתקשים לקבל את ההחלטות הנכונות עבור עצמם והם נוהגים לפעול מתוך הכאב או התסכול שהם שרויים בו. פרקליט שמומחיותו היא טיפול בעובדים שהיו מעורבים בתאונות עבודה, הוא האדם הנכון להיוועץ עמו בסיטואציות כאלה, כיוון שהוא זה שיוכל להוביל את התהליך של קבלת הפיצויים הכספיים, אשר יאפשרו לעובד שנפגע את המשך פרנסתו ומימון הטיפול הרפואי הנדרש. תפקידו של עורך דין תאונות עבודה הוא ללוות את העובד כבר מתחילת הדרך, על מנת שיפעל באופן הנבון בקשר להתנהלות מול הארגון, לצורך קבלת הפיצויים במלואם ושמירה על האינטרסים שלו מול כל הגורמים הרלוונטיים הקשורים לתאונה.

מאילו מקורות ייתכן ותהיו זכאים לפיצוי?

לאחר הגשת תביעה לביטוח הלאומי לצורך הכרה בתאונה כתאונת עבודה, על הנפגע להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה, כאשר הכספים הללו לרבות אחוזי נכות, יינתנו מהביטוח הלאומי. במקביל, ניתן לשקול הגשת תביעה למקום העבודה עצמו, בעיקר אם מדובר בליקויים או אי סדרים בארגון, המהווים את הגורם לפגיעתו של העובד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה