יום ראשון, 13 בספטמבר 2020

הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות


מעסיק המבקש לפטר עובדים, וכן עובדים המעוניינים להתפטר מעבודתם, חייבים על כך בכתב ומראש. תקופת ההודעה המוקדמת מחושבת בהתאם לוותק שצברו העובדים באותו מקום עבודה.

חובת הודעה מוקדמת

מעסיקים המבקשים לפטר עובדים, וכן עובדים המעוניינים להתפטר מעבודתם, חייבים להודיע על כך בכתב ומראש ("הודעה מוקדמת").

בהודעה יש לציין את יום הוצאת ההודעה, וכן את היום שבו יחסי העבודה יסתיימו בפועל, בהתאם לתקופת ההודעה המוקדמת הקבועה בחוק.

לפי הפסיקה:

  1. החובה לתת לעובדים הודעה מוקדמת לעובדים, חלה גם בנסיבות בהן עובדים שהועסקו כמטפלים סיעודיים פוטרו עקב פטירת המטופל.
  2. החובה לתת למעסיקים הודעה מקודמת על כוונת העובדים להתפטר, חלה גם כאשר העובדים מתפטר עקב הרעת תנאיםלפירוט נוסף בנושא זה לחצו כאן

פיצויים במקרה של הפרת החובה למתן הודעה מוקדמת

  • מעסיקים שלא נתנו לעובדים הודעה מוקדמת, חייבים בתשלום פיצוי לעובדים בגובה השכר הרגיל שהעובדים היו זכאים לו, אילו עבדו בתקופת ההודעה המוקדמת.
  • עובדים שלא נתנו למעסיק הודעה מוקדמת, חייבים בתשלום פיצוי למעסיק בגובה השכר הרגיל שהעובדים היו זכאים לו, אילו עבדו בתקופת ההודעה המוקדמת. במקרה זה המעסיק רשאי לנכות את סכום הפיצוי מכל סכום המגיע מהמעסיק לעובדים.

תקופת ההודעה המוקדמת

תקופת ההודעה המוקדמת מחושבת בהתאם לוותק שצברו העובדים באותו מקום עבודה.

בחישוב הוותק בעבודה שלפיו מחושבת תקופת ההודעה המוקדמת, יש להביא בחשבון גם תקופות בהן העובדים רשאים להעדר מהעבודה עקב להיריון ולידה, לרבות עקב טיפולי פוריות או הפריה. זאת למעט תקופת היעדרות מעבודה ללא תשלום, שלא נקבע לגביה בחוק שהיא אינה פוגעת בזכויות התלויות בוותק, כגון: תקופה שבה עובדים זכאים לשהות, בקשר ללידה, בחופשה ללא תשלום.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה